Articles

Номер журнала:  №7/2017
Автор:  Наталья Булетова / Natalya BuletovaИгорь Злочевский / Igor Zlochevsky
Title:  Service Economy Paradoxes and State Ecological-and-Economic Strategy
Abstract:  The nature and content of service economy ‘traps’ are addressed which, according to the authors, constitute the main cause for mass consumption model domination in modern society. A model of interaction between various types of economy is proposed that is optimized to find a way out of service economy traps. The authors underline that the task of the state under these conditions is to make the process of services consumption more rational and less detrimental to environmental resources of territories and the entire environment of mankind.
Keywords:  myth-deception-trap of service economy, service economy paradoxes, environmental economics, public strategic management


  • В самой природе отношений между покупателем и продавцом заложена ловушка, приводящая к искажению потребления услуг в пользу только одного участника – собственника, реализующего услуги.
  • Навязывание потребителю модели поведения «потребление ради потребления» абсолютно противоречит основам парадигмы экономики устойчивого развития.
  • Парадоксы экономики услуг требуют разрешения усилиями государственного стратегического управления с помощью системы мер регулирования формальных и неформальных «правил игры», влияющих на условия взаимодействия всех субъектов экономических отношений.

Возврат к списку

Индикаторы рынка

Информеры - курсы валют Информеры - курсы валют

Информеры - курсы валют RosInvest.Com Котировки, новости