Articles

Номер журнала:  №12/2018
Автор:  Ирина Важенина / Irina VazheninaСергей Важенин / Sergei VazheninВасилий Ющук / Vasily Yushchuk
Title:  Business reputation as an intangible competitive advantage of a company
Abstract:  The article shows the place and role of intangible competitive advantages of companies in the modern economy. Considerable attention is paid to the peculiarities of the formation and ensuring sustainability of business reputation – a significant component of the intangible competitive advantages of a company. It is shown that the Russian business is still only looking at modern tools which form the organization’s reputation. According to the authors, reputation risks associated with corruption, fraud, embezzlement, accidents, and corporate conflicts are still extremely high in Russia.
Keywords:  Business reputation, goodwill and intangible competitive advantages, competitive cooperation, corporate culture


  • В современной экономике существенно выросло значение нематериальных конкурентных преимуществ компаний.
  • В комплексе нематериальных конкурентных преимуществ особое место занимает деловая репутация, имеющая свои особенности формирования и специфику уязвимости.
  • Проведенный авторами социологический опрос показал, что наиболее заметным фактором, влияющим на деловую репутацию компании, является так называемый «человеческий фактор».

Возврат к списку

Индикаторы рынка

Информеры - курсы валют Информеры - курсы валют

Информеры - курсы валют RosInvest.Com Котировки, новости