Articles

Номер журнала:  №12/2018
Автор:  Марина Измайлова / Marina Izmailova
Title:  Promoting social entrepreneurship: a new direction in corporate social policy
Abstract:  The article analyzes the problem of finding new mechanisms for solving social problems, among which the author sees social entrepreneurship. She underlines the important role of socially oriented business in the development of the social sphere and in support of social entrepreneurship. New tasks solved by business within the framework of corporate social policy are studied. Modern interpretation of social entrepreneurship is given, its specific features are revealed. The author speaks about foreign practice of social entrepreneurship and the Russian experience of support of socially oriented business. She summarizes problems impeding the development of social entrepreneurship in Russia and offers ways of their solution.
Keywords:  corporate social policy, social entrepreneurship, social programs, social sphere, business.


  • В современной действительности именно на бизнес возлагаются большие надежды в решении проблемы расширения объема, повышения качества и доступности социальной помощи.
  • Социальное предпринимательство – это новый сектор экономики, находящийся на стыке коммерческого и некоммерческого секторов.
  • Социальное предпринимательство в России уступает опыту развитых стран: одной из причин этого является отсутствие развитой инфраструктуры его поддержки.

Возврат к списку

Индикаторы рынка

Информеры - курсы валют Информеры - курсы валют

Информеры - курсы валют RosInvest.Com Котировки, новости